Corona Frågor & Svar

Vi vill informera dig så att du kan känna dig förvissad om att vi alltid prioriterar din säkerhet. Högbo Brukshotell följer noggrant Folkhälsomyndighetens direktiv om hur vi på bästa sätt skyddar våra gäster och medarbetare från covid – 19. Nedan finner du de vanligaste frågorna som vi får i dagsläget. Vi hoppas de reder ut en del frågetecken för dig!

Frågor & svar om Covid-19 och hur vi på Högbo Brukshotell agerar.


Är hotellet öppet?
Ja det är det! Se våra öppettider här
Flera av er undrar om vi håller öppet och det har vi, här står dörrarna inte bara på glänt utan är välkommande öppna. Vi följer givetvis myndigheternas och Folkhälsomyndighetens direktiv  med kontinuerlig uppdatering för att snabbt kunna agera om nya riktlinjer ges.

Hur förebygger ni smittspridning?
Hotellet har genomarbetat en tydlig strategi för hur vi på bästa sätt säkrar hygien och minimerar smittorisk . Att ni som både gäster känner er trygga och säkra hos oss är vår främsta prioritet. 

Handsprit finns rikligt och lättillgängligt utplacerat i alla våra allmänna utrymmen på hotellet och såklart även likaledes i hotellets personalytor. 

Vi har ökat och anpassat våra städrutiner i samtliga miljöer på hotellet. Alla kontaktpunkter rengörs mycket noggrant med desinfektionsmedel varje dag.

Efter rekommendationer om servering i våra matmiljöer som bar, restaurang och bistro har vi justerat våra koncept. Vi har glesat ut mellan våra bord och placerar gästerna med god distans. Vi serverar inte frukost i buffémodell utan ger personlig service och en riklig, god hotellfrukost

Vi placerar våra gäster med distans och avstånd i vår restaurang. Och ber våra gäster att visa respekt och ta ansvar genom att hålla avstånd till andra gäster.

Viktigt för oss är att du som gäst är frisk vid ditt besök på Högbo Brukshotell. Här följer vi Folkhälsomyndighetens riktlinjer om att stanna hemma om man känner sig minsta sjuk Detta gäller både gäster och hotellets personal. Känner du dig det minsta krasslig hälsar vi dig varmt välkommen en annan gång när du känner dig frisk. 

Vilka instruktioner har medarbetarna fått?
Alla anställda uppmanas att vara vaksamma och öka hygienrutinerna. Vi har mycket handsprit som står utplacerat vilket alla använder sig av och som tidigare nämnts går ingen till jobbet som känner sig minsta sjuk. Sedan fortsätter vi med samma varma, glada och högklassiga service, vi lovar!

Jag har en bokning hos er men vill boka av eller om min vistelse, vad gäller?
Vi vill att det ska vara enkelt att gästa oss. Därför erbjuds alla som gör privatbokningar fri av- och ombokning.

Vi har ett presentkort hos er som går ut men vill inte boka in ett nytt datum med tanke på coronaviruset. Vad händer med det?
Vi vill såklart att ni inte ska gå miste om ert presentkort och förlänger alla som går ut. Kontakta receptionen för förlängning på mail info@hogbobrukshotell.se.

Jag behöver lite lugn och ro och tänkte besöka ert spa, är det okej?
Vårt spa är under coronatiden Pool & Relax för våra boende gäster som har fri tillgång till pool och relaxområdet mellan kl. 09.00 – 20.00. Våra spabehandlingar är tyvärr på ”paus” under rådande tider. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer om hur relaxmiljön och poolerna hålls rena och friska från virus och bakterier. 

Vi funderar på att boka en konferens hos er med 150 deltagare, går det?
Svar ja, vi omfattas inte av restriktionen max 50 personer. 
Vår mötesorganisation Svenska Möten beskriver väl vad som gäller för större möten Läs mer här

 

Vi gör allt för att du som gäst ska få en trygg, angenäm
och minnesvärd vistelse hos oss.
Din trygghet och säkerhet är vår ledstjärna.